میزان تاثیر سهمیه در کنکور زبان ۹۷

میزان تاثیر سهمیه در کنکور زبان ۹۷ به احتمال زیاد دررباره تاثیر سهمیه بندی مناطق و دسته بندی مناطق در کنکور شنید باشید،در این بخش میخواهیم توضیح مختصری در این موضوع بگوییم تا کانلا با این موضوع در کنکور زبان آشنا باشید.

سهمیه مناطق،سهمیه ای است که در رتبه همه متقاضیان کنکور اعمال میشود.مقدار این سهمیه بر طبق منطقه محل سکونت متقاضیان متغیر است و به ۳ بخش تقسیم می شود.

متقاضیان که ۳ سال آخر تحصیل خود را در شهرستان هایی ک از امکانات کمی برخوردار است جزو متقاضیان منطقه ۳ قرار میگیرند، این متقاضیان بیشتر از متقاضیان منطقه های ۱و ۲ از تاثیر سهمیه مناطق بهره مند میشوند.

سهمیه منطقه ۱ به متقاضیانی داده میشوند که ۳ سال اخر تحصیل خود را در کلان شهر ها بگزرانند و به امکانات آموزشی بهتر دسترسی دارند.سهمیه منطقه ۲ نیز به متقاضیانی داده می شوند که به امکانات آموزشی نسبتا بهتری در برابر دانش آموزان منطقه ۳ دسترسی داشته اند.

یکی دیگر از سهمیه هایی که در رتبه کنکور سراسری متقضیان تاثیر دارد سهمیه ایثارگران است که به فرزندان شهدا،آزاده و جانبازان داده میشود که میزارن تاثیری که این سهمیه نیز به میزان جانبازی و سنوات اسارت بستگی دارد.

مشاوره انتخاب رشته کنکور سراسری منحصرا زبان

بعد از مطالعه دفترچه راهنمای انتخاب رشته در کنکور زبان،رشته های مورد علایق خود را انتخاب و کد رشته محل های آن را روی یک برگه یادداشت کنید.اول انتخاب های خود را به سه دسته تقسیم کنید : ۱- انتخاب های خود را به رشته هایی اختصاص دهید که احتمال قبولی در آنها برایتان کم است.۲- طبق قبولی در سال های گذشته درصد بیشتری در قبول شدن آن رشته ها باشد.

۳-انتخاب رشته هایی که در صورت اجبار و قبول نشدن در انتخاب های قبلی حاضر هستید به تحصیل آنها بپردازید.

گرایشهایی که زبان دارد شامل : آموزش زبان انگلیسی ، مترجم زبان انگلیسی ، ادبیات زبان انگلیسی میباشد.

اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور منحصرا زبان ۹۷

نتیجه های انتخاب رشته کنکور سراسری ۹۷ طبق سال های گذشته در آخر شهریور ماه اعلام میشود و نتایج را میشود در سایت سازمان سنجش به آدرس سنجش ببینید.پس از دیدن نتایج در صورت قبول شدن در رشته های انتخابی خود ، برای ثبت نام باید به دانشگاه پذیرفته شده مراجعه و مراحله های ثبت نام را تکمیل کنید.

به این نکته توجه کنید که اگر در یکی از رشته های انتخابی خود در یک گروه آموزش کنکور سراسری پذیرفته شوید،حتی اگر در آن رشته ثبت نام نکنید از شرکت در کنکور یک سال محروم میشوید.

بنابر این برای انتخاب رشته با یک مشاور متخصص مشورت نمایید.

شماعزیزان اگر نیاز به دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص انتخاب رشته زبان کنکور سال ۹۷ هستید می توانید از مشاوره لازم استفاده کنید ، برای دریافت مشاوره خانواده غیر حضوری میتوانید با مشاوره تلفنی مالیم گروه تماس بگیرید.

برای ارتباط تلفنی با مشاوران خانواده می توانید از طریق تلفت ثابت با شماره مرکز تماس برقرار کنید همچنین می توانید از پکیج مشاوره ای مرکز برای تماس از طریق تلفن همراه نیز استفاده کنید.

منبع : میزان تاثیر سهمیه زبان