مشاوره کودک دو ساله

مشاوره کودک دو ساله : کودکان در هر دوره با هم سن و سالان خود تفاوت هایی دارند . بعضی ها بسیار احساساتی و بعضی بسیار آرام و بعضی سخت و تند خو و این اشتباه است که بخواهیم نقاط ضعف کودک خود را با کودکان دیگر مقایسه کنیم.
بعضا می بینیم که بعضی از خانواده از خجالتی بودن کودک و یا رفتار های دیگر کودک خود احساس می کنند کودکشان دچار مشکل است و از این بابت بسیار نگران هستند.

زمانی که از کودک خود رفتار هایی مانند خجالتی بودن ، تند خو بودن ، آرامش بیش از حد و … را مشاهده کردین ابتدا با یک مشاوره کودکصحبت کنید و مسئله را با او در میان بگذارید ، اغلب می بینیم که رفتار های اطرافیان و والدین با کودک یا با یکدیگر در خانه به طوری است که به صورت غیر مستقیم رو اخلاق و خصوصیات رفتاری کودک تاثیر می گذارد.

لجبازی کودک دو سال و نیمه

برای مثال اگر در خانواده دعوا و بحث های متعددی باشد و این بحث ها و بلندی صدا و یا بر خورد های تند به گوش کودک برسد و یا کودک ببیند ، این برخورد ها در ذهن کودک جا می گیرد و بعضا میبینید که کودک دچار مشکلات افسردگی ف پرخاشگری می شود.
اما در مورد تربیت کودک دوساله.

در این مورد به طوره خلاصه باید بگوییم که از این سن به بعد ذهن کودک آماده پذیرفتن و یادگیری کلمات،رفتار ها و خصوصیات دیگر می باشد.کودکان در این سن معمولا وابستگی زیادی به مادر خود دارند و این موضوع امری طبیعی است.اگر کودکتان به شما وابستگی زیادی داشت نگران نباشید و به این فکر نکنید که کودکتان دچار مشکل شده است.

کودک در این سن احساس نا امنی میکند و برای اینکه از محیط اطراف خود شناختی ندارد کوچیک ترین موضوعی از ذهن کودک می تواند حس نا امنی را در کودک افزایش دهد و کودک مادر خود را پناهگاه خود می بیند.
در زمینه خصوصیات رفتاری و رشد ذهنی و جسمی کودک مباحث جامع و کاملی وجود دارد که شما برای دریافت مشاوره در زمینه کودک دو ساله خود می توانیدبا مشاوره مالیم گروه تماس بگیرید.