ثبت نام رشته ایمنی صنعتی

ثبت نام رشته ایمنی صنعتی به چه صورت است؟

شرایط ثبت نام رشته ایمنی صنعتی چیست؟

زمان ثبت نام رشته ایمنی صنعتی چه موقع است؟

در نوشته قبل مطالبی در مورد ثبت نام رشته بهیاری در شیراز ارائه دادیم.در این نوشته قصد داریم به بررسی ثبت نام رشته ایمنی صنعتی بپردازیم.

رشته ایمنی صنعتی بعنوان گرایش نو و جدید شناخته می شود.اولین بار دانشگاه علم و صنعت این گرایش را ارائه نمود.البته چند سالی است که در این رشته پذیرش دانشجو صورت نگرفته است.

تخصص ایمنی نیازمند به دانستن علوم مختلف است.در کنار این علوم باید تخصص های مختلفی را نیز کسب کرد.گرایش های شغلی کارشناسان ایمنی بسیار متفاوت است.تعدادی از این افراد در کارخانجات صنعتی فعالیت می کنند و با ارائه مشاوره به کارفرما کمک می کنند تا کارگران در برابر خطرات احتمالی محافظت شوند.

تعدادی دیگر از کارشناسان در شرکت های بیمه مشغول به فعالیت هستند و در زمینه تجزیه و تحلیل حوادث و اتفاقات کار می کنند.بخشی دیگر نیز در شرکت های مختلف برای مشاوره و پیاده سازی سیستم های مدیریت ایمنی و بهداشت حرفه ای مشغول به کار هستند.

اهداف رشته ایمنی صنعتی به شرح زیر است:

۱٫مشخص کردن خطرات احتمالی و بررسی شرایط ایجاد کننده خطر و واکنش های ناامن و خطرزا

۲٫توسعه دادن به روش های کنترل کننده خطر

۳٫ارزشیابی برنامه های کنترل خطر

۴٫اجرا کردن سیستم های مدیریت ایمنی

شرایط ثبت نام رشته ایمنی صنعتی

این رشته در مقطع کارشناسی ناپیوسته دانشگاه آزاد به صورت بدون کنکور ارائه می شود.شرط ثبت نام در این رشته در مقطع مورد نظر داشتن مدرک کاردانی است.برای ثبت نام بایستی در زمان مورد نظر به سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد مراجعه کنید و با خرید کارت اعتباری نسبت به ثبت نام خود اقدام کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاوره تحصیلی تلفنی مالیم گروه تماس برقرار کنید.